مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A33 و شیائومی پوکو X4 پرو

مقایسه گوشی سامسونگ A33 و پوکو X4 پرو

در بازه قیمتی 7 تا 8 میلیون تومان رنج قیمتی است که شما قصد دارید نسبت به گوشی‌های اقتصادی بیشتر هزینه کنید و توقعات شما هم از گوشی اقتصادی بیشتر است و انتخاب بهترین گوشی بسته به الویت‌های شما مهم‌ترین چیز است. در این رنج قیمت دو رقیب وجود دارد، یک گوشی از سامسونگ یعنی A33 و گوشی دیگر از برند شیائومی یعنی پوکو X4 پرو است. در این مطلب قصد داریم مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A33 و شیائومی پوکو X4 پرو را در بخش های مختلف انجام دهیم؛ پس در صورتی که می‌خواهید بدانید کدام گوشی‌ ارزش خرید بیشتری دارد پس با ما همراه باشید.

مقایسه امتیاز سامسونگ A33 و پوکو X4 پرو

طراحی

در بخش طراحی، گوشی پوکو X4 پرو از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است و حس بهتری را به شما القا می‌کند. اما از لحاظ مقاوم بودن در برابر آب، گلکسی A33 دارای گواهی IP68 است که به این معناست که تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه برایش مشکلی پیش نمی‌آید (اما هرگز آن را امتحان نکنید). گوشی شیائومی هم دارای گواهی IP53 است که در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومت دارد. از لحاظ اندازه، گوشی پوکو X4 پرو کمی بزرگتر است و شاید کمی یغور به نظر برسد و وزن بیشتری نسبت به رقیب سامسونگی خود دارد زیرا از جنس شیشه است.

مقایسه سامسونگ A33 و پوکو X4 پرو در بخش طراحی

اما سامسونگ گلکسی A33 از طراحی کوچک‌تر و سبک‌تری برخوردار است زیرا از جنس پلی کربنات است. گلکسی A33 برای خانم‌ها و کسانی که به دنبال گوشی کوچک‌تری هستند مناسب‌تر است. از مزیت‌های شیائومی پوکو X4 پرو، داشتن سنسور IR Blaster است که شما می‌توانید با آن برخی از لوازم‌های الکترونیکی منزل‌تان را کنترل کنید. جفت گوشی‌ها دارای خشاب سیمکارت هیبریدی هستن به این معنا است که یا دو سیم کارت به صورت همزمان یا یک سیم کارت و یک مموری را در کنار همدیگر، می‌توانید استفاده کنید. در بخش طراحی هر دو تا گوشی از طراحی خوبی برخوردارند و دقیقا نمی‌شود گفت که کدام یکی بهتر است؛ زیرا در برخی قسمت‌ها سامسونگ A33 و در برخی قسمت‌های دیگر پوکو X4 پرو بهتر عمل کرده است.

نمای پشت گوشی پوکو X4 پرو

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی گلکسی A33 یک پنل از جنس سوپر امولد و پوکو X4 Pro یک نمایشگر امولد نظر گرفته است. در این قسمت سامسونگ از صفحه نمایش ضعیف‌تری نسبت به شیائومی برخوردار است. دلیل این ضعف این است که پوکو ایکس 4 پرو دارای یک پنل 120 هرتزی است، روشنایی بیشتر و اندازه بزرگتری هم دارد که برای تماشای فیلم و بازی کردن مناسب‌تر است. در کل پکیج نمایشگر Poco X4 Pro بهتر از A33 است. این در حالی است که همیشه می‌شنویم نمایشگر‌های سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار هستنند اما پوکو X4 پرو تقریبا در تمامی بخش‌ها صفحه نمایش بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A33

دوربین

به بخش مهم و جذاب دوربین رسیدیم. عملکرد دوربین‌های این دو گوشی را در دو بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری مقایسه می‌کنیم. در قسمت عکاسی گوشی پوکو X4 پرو با اختلاف از سامسونگ عملکرد بهتری دارد. اما در قسمت فیلم‌برداری نتایج کمی متفاوت است. در A33 لرزشگیر نرم و روان‌تری داریم که در کیفیت فیلم‌ها تاثیر گذار است. از نقاط قوت سامسونگ A33 می‌توان به فیلم برداری 4K آن هم اشاره کرد. در بخش دیگر فیلم‌برداری، سامسونگ صحنه‌های آهسته بهتری را ثبت می‌کند. پس با این وجود در بخش فیلم برداری سامسونگ عملکرد بهتری دارد. در قسمت دوربین سلفی دقیقا این اتفاق تکرار می‌شود که در قسمت عکس برداری پوکو X4 Pro از سامسونگ گلکسی A33 بهتر است و هر کجا که بحث ویدیو باشد گوشی سامسونگ عملکرد بهتری دارد. در کل اگر عکاسی برایتان اهمیت دارد پوکو X4 پرو و اگر فیلم‌برداری برای شما مهم است سامسونگ A33 انتخاب بهتری برای شما است.

باتری

هر دو گوشی 5000 میلی‌آمپر ظرفیت باتری را دارند که در عمل گوشی A33 سامسونگ به شما اسکرین تایم بیشتری می‌دهد. زیرا که صفحه نمایش‌اش کوچک‌تر و 90 هرتز است همچنین از پردازنده 5 نانومتری برخوردار است که مصرف باتری کمتری دارد. این در حالی است که ما در پوکو X4 پرو یک پردازنده 6 نانو‌متری را شاهد هستیم. حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم A33 سامسونگ اسکرین تایم بیشتری به شما می‌دهد. یک نکته وجود دارد که لازم به ذکر است: داخل جعبه پوکو X4 Pro یک آداپتور 67 وات وجود دارد که گوشی باعث میشود خیلی سریع‌تر و زود‌تر نسبت به گوشی سامسونگ شارژ شود. این در حالی است که در جعبه سامسونگ A33 اصلا شارژری وجود ندارد! سامسونگ بیشتر از شارژ 25 وات پشتیبانی نمی‌کند. پس در بخش شارژدهی سامسونگ و در بخش شارژ شدن پوکو عملکرد بهتری دارد.

سخت افزار و نرم ‌افزار

پردازنده بخش مهم، بحث برانگیز و جنجالی رقابت بین این دو گوشی است. در این قسمت پردازنده اسنپدراگون 695 پوکو X4 پرو در برابر اگزینوس 1280 سامسونگ A33 قرار دارد. در بخش عملکرد طولانی مدت گوشی پوکو X4 پرو انتخاب بهتری است زیرا پایداری عملکردی که پوکو با پردازنده اسنپدراگون نمایش می‌دهد از سامسونگ بهتر است. در بازی کالاف دیوتی موبایل، گوشی Poco X4 Pro اگر تنظیمات بازی را روی Max بگذارید بعد از 30 دقیقه دچار لگ و باگ می‌شود و اذیت کننده است اما اگر تنظیمات در حالت Medium باشد مشکلی پیش نمی‌آید. دقیقا همین عملکرد در گوشی A33 هم اتفاق می‌افتد. هم اکنون که دو تا گوشی مقابل همدیگر قرار می‌گیرند، Poco X4 Pro نسخه 5G در قسمت پایداری، روان بودن و به احتمال زیاد مدتی که قرار است به شما خدمات بدهد از سامسونگ A33 بهتر عمل می‌کند.
تمامی این صحبت‌ها در بخش سخت افزار بود اما زمانی که بحث نرم افزار است معمولا گوشی‌های شیائومی لگ و باگ بیشتری دارند و آپدیت‌های کمتری نسبت به گوشی‌های سامسونگ دریافت می‌کند. گوشی‌های جدید سری A سامسونگ 4 سال آپدیت دریافت می‌کنند اما شیائومی در مورد آپدیت‌هایش رسما اعلامی نکرده و زمان مشخصی هم برای دریافت آپدیت‌ها تعیین نکرده است. در بخش نرم افزار سامسونگ بهتر است اما در قسمت سخت افزار برتری از آن سری پوکو شیائومی است.
در قسمت‌های تخصصی سخت افزار تقریبا شبیه هم هستند برای مثال هر دو از UFS 2.2 استفاده می‌کنند. یک نکته مهمی که در بخش باتری به آن اشاره کردیم و باید اینجا هم ذکر کنیم این است که پردازنده سامسونگ 5 نانومتری است که یک مقداری عملکرد بهینه‌تری در مصرف انرژی دارد.

اسپیکر

هر رو گوشی دارای اسپیکر دوگانه استریو هستند. از نظر تفکیک صدا، کیفیت هر دو اسپیکر در یک رنج است اما بلندی صدا در A33 بیشتر است. از آن طرف شیائومی دارای جک 3.5 میلی‌متری هندزفری است که همین قضیه باعث می‌شود توازنی بین این دو گوشی ایجاد شود. یک ذره صدای بلندتر در برابر جک 3.5 صدا برای وصل کردن هندزفری و بازی کردن با تاخیر صدای کمتر! در این قسمت دیگر تصمیم با شماست.

جمع بندی

ما این دو گوشی را در تمامی بخش‌ها مقایسه کردیم اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چندین سال است با گوشی سامسونگ کار می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم A33 را خریداری کنید. اگر هم با گوشی شیائومی کار کردید و از آن راضی بودید Poco X4 Pro را تهیه کنید. تنها اگر از عملکرد هر کدام از آن‌ها راضی نبودید می‌توانید بین برند‌ها، گوشی دیگری انتخاب کنید. و اگر برند گوشی برای شما اهمیتی ندارد با توجه به مزایا و معایب هر کدام می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

نویسنده: متین مهتابی

محصولات مرتبط در فروشگاه آسیاتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *