بهترین هندزفری بی سیم در بازار ایران کدام اند؟

بهترین هندزفری بی سیم

خرید یک هندزفری خوب و با کیفیت که بتواند تمامی نیاز ها از قبیل پخش موسیقی های زیر و بم، مکالمه شفاف، حذف نویز صدا و … باشد در این بازار متنوع، کار آسانی نیست. به همین دلیل ما اکنون سعی داریم تا شما را با بهترین هندزفری بی سیم که میتوانید در هر بازه قیمتی تهیه کنید آشنا کنیم. این محتوا در اوایل مرداد 1401 تولید شده است و این اطلاعات ممکن است در 6 ماه یا یک سال آینده به کلی تغییر کرده باشد.

رایج ترین هندزفری بی سیم های بازار ایران کدام اند؟

اگر نیاز به یک هندزفری بی سیم داریم که امکانات و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، را دارید احتمالا یکی از این گزینه‌های اصلی را مد نظر خود دارید:

  1. هندزفری بی سیم اپل مدل Airpods Pro (حدود قیمت: 6 میلیون تومان )
  2. هندزفری بی سیم شیائومی مدل FlipBuds Pro (حدود قیمت: 4.8 میلیون تومان)
  3. هندزفری بی سیم ریزر مدل HAMMERHEAD PRO (حدود قیمت: 6.5 میلیون تومان)
  4. هندزفری بی سیم هوآوی مدل Freebuds pro(حدود قیمت: 3 میلیون تومان)
  5. هندزفری بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds pro (حدود قیمت: 2.9 میلیون تومان)
  6. هندزفری بی سیم وان مور مدل Comfobuds Pro (حدود قیمت: 1.5 میلیون تومان)

بهترین هندزفری بی سیم برای موسیقی

رتبه بندی بر اساس کیفیت پخش موسیقی

  1. Airpods Pro و Flipbuds pro
  2. Galaxy Buds Pro
  3. Xiaomi Comfobuds Pro
  4. Huawei Freebuds Pro
  5. Razer Hammerhead Pro

در این مقایسه طبق بررسی های بنچمارک های مختلف و بررسی سایت های تخصصی مانند rting.com که مرجع مقایسه محصولات جانبی است، Airpods Pro بهترین هندزفری بی سیم از نظر کیفیت صدا و میکروفون در بین این رقبای قدرتمند است. برند ریزر که تولید کننده با کیفیت ترین محصولات گیمینگ است ادعا کرده که کیفیت صدای هندزفری HAMMERHEAD TRUE WIRELESS PRO شفاف و نزدیک ترین صدا به واقعیت است اما تست های انجام شده نشان داد Airpods Pro اپل توانسته صدایی شفاف تر و نزدیک تر به صدای طبیعی از خود نشان دهد. در این مقایسه Airpods Pro توانست امتیاز میانگین 7.4 و هندزفری HAMMERHEAD ریزر امتیاز میانگین 6.2 را از نظر طبیعی بودن صدای پخش شده کسب نمایند. امتیاز صدای زیر برای Airpods pro اپل برابر 8.7 و هندزفری HAMMERHEAD ریزر 6.1 ثبت شده است.

هندزفری بی سیم ایرپادز پرو

اما در تست میان ایرپادز پرو و هندزفری بی سیم شیائومی مدل FlipBuds Pro، انتخاب راحت نخواهد بود. FlipBuds Pro در بخش Transparency mode عملکرد برابر نسبت به ایرپادز پرو از خود نشان داد این در حالی است که ایرپادز پرو اپل از 4 میکروفون داخلی و فلیپ بادز پرو از 6 میکروفون داخلی برخوردار است. اما در بخش active noise cancellation که حذف نویز صدا از محیط اطراف است، ایرپادز پرو توانست با اختلاف بسیار کم از فلیپ بادز پرو بهتر عمل کند. حذف نویز محیط در این هندزفری بی سیم به بهترین نحو انجام میشود و تقریبا هیچ  صدایی به داخل گوش شما منتقل نمیشود. اما به علت نزدیکی بسیار زیاد عملکرد این دو هندزفری، نمیتوان هیچ کدام را به عنوان رتبه برتر، در بخش حذف نویز صدای محیط (ANC Mod) و حالت شفاف صدا (Transparency mode) انتخاب نمود.

هندزفری بی سیم فلیپ بادز پرو

اگر بخواهیم منصفانه باشیم، هندزفری بی سیم ریزر مدل HAMMERHEAD TRUE WIRELESS PRO را هم میتوانیم به عنوان یه هندزفری با میکروفون قدرتمند معرفی کنیم که میتواند حالت ambient mode خوبی ارائه دهد؛ حالتی که صدای اطراف را بتواند به شفاف ترین حالت به گوش شما برساند.  اما در حالت ANC (active noise cancellation) این هندزفری بی سیم نمیتواند به خوبی ایرپادز پرو اپل و FlipBuds Pro شیائومی باشد.

 در این بین،  Comfobuds Pro More1 که از اقتصادی ترین و محبوب ترین هندزفری های بی سیم است، توانسته کیفیت بسیار قابل قبولی را از خود نشان دهد. این کیفیت بالای صدا در مقابل قیمت بسیار مقرون به صرفه اش توانسته  Comfobuds Pro را به یکی از پرفروش‌ترین هندزفری‌های بلوتوثی تبدیل کند. کیفیت صدای این هندزفری در حجم صدای بالا، متوسط در صداهای زیر و بم و بیس دار کاملا مشهود و راضی کننده است. اگر بودجه شما برای خرید هندزفری، زیر 2 میلیون تومان است، Comfobuds Pro میتواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

بهترین هندزفری بی سیم از نظر مکالمه

بهترین هندزفری بی سیم بر اساس میکروفون و مکالمه

  1. هندزفری بلوتوثی ایرپادز پرو | فلیپ بادز پرو
  2. هندزفری بلوتوثی Comfobuds Pro
  3. هندزفری بلوتوثی هوآوی Freebuds Pro | Razer Hammerhead Pro
  4. هندزفری بلوتوثی Galaxy Buds Pro

رتبه اول: ایرپادز پرو و فلیپ بادز پرو

در بخش میکروفون میتوان توانایی و قدرت ایرپادز پرو را برابر با فلیپ بادز پرو شیائومی دانست البته انتظار میرود فلیپ بادز پرو بتواند بوسیله 6 میکروفون بتواند رتبه اول را از آن خود کند اما ایرپادز پرو اپل، اگر رتبه اول در میکروفون و شفافیت صدای پخش شده نباشد دوم هم نیست. به علت نزدیک بودن کیفیت صدای مکالمه در این دو هندزفری بی‌سیم، ما هر دوی آنها را در رتبه اول در نظر گرفته ایم. به علت نزدیک بودن کیفیت میکروفون در مکالمه این دو هندزفری، بارها این دو هندزفری را باهم مقایسه کردیم و نتیجه نهایی بر این شد که ایرپادز پرو تنها در حالتی که ANC فعال باشد میتواند خیلی کم (5 تا 10 درصد) از هندزفری بلوتوثی فلیپ بادز پرو شیائومی، بهتر عمل کند.

هندزفری بی سیم وان مور comfobuds pro

رتبه دوم: وان مور Comfobuds pro

رتبه دوم در کیفیت میکروفون در مکالمه، مربوط به Comfobuds pro شرکت وان مور است؛ چه در حالتی که محیط نویز زیادی ندارد و سر و صدای زیادی در محیط نیست و برعکس در حالتی که در محیط های شلوغ و پر سر و صدا در حال مکالمه هستید. هندزفری بلوتوث وان مور comfobuds pro در مکالمه عادی بی نظیر نیست اما به راحتی میتوانید بدون هیچ نارضایتی مکالمه خود را انجام دهید بدون اینکه گاها طرف مقابل شما بعضی از صحبت های شما را متوجه نشود. اما دلیل این رتبه، پایداری کیفیت مکالمه در محیط های شلوغ و پر سر و صدا است که هندزفری لازم است حالت ANC را فعال کند. در این حالت بسیاری از هندزفری های بیسیم به شدت دچار افت کیفیت میشوند و صدای شما به سختی و با نویز فراوان به شخص مقابل منتقل خواهد شد.

هندزفری بی سیم ریزر Hammerhead پرو

رتبه سوم: هوآوی Freebuds pro و ریزر  Hammerhead Pro

هندزفری بی سیم هوآوی Freebuds pro و ریزر Hammerhead Pro، در این رقابت رتبه سوم را بدست آوردند. کیفیت مکالمه در حالت عادی و در مکان ساکت، راحت است و کیفیت خوبی دارد اما در مکان های شلوغ و با فعال بودن ANC، به خوبی Comfobuds pro نمیتواند نویز محیط را کاهش دهند. اما به این صورت هم که نتوانید مکالمه خود را در مکان های شلوغ انجام دهید نیست. شما میتوانید در این مکان ها که آلودگی صوتی بالا است با هندزفری بیسیم هوآوی Freebuds pro یا Hammerhead Pro مکالمه کنید و مشکل خاصی در این حالت نداشته باشید. این دو هندزفری در مقایسه باهم در بخش میکروفون، بسیار نزدیک بوده و نمیتوان هیچ کدام از آن را به عنوان هندزفری با کیفیت میکروفون بهتر معرفی کرد.

هندزفری بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پرو

رتبه چهارم: گلکسی بادز پرو سامسونگ

آخرین رتبه را در بخش میکروفون و مکالمه به Galaxy buds pro میدهیم. این هندزفری بی سیم در مکالمه بدون فعال سازی ANC بسیار خوب عمل میکند و هیچ مشکلی برای آن وجود ندارد اما در مکان های شلوغی که آلودگی صوتی بالا است، صدا به شدت به هم میریزد و طرف مقابل نمیتواند به راحتی صدای شما را دریافت کند. ضعف این هندزفری سامسونگ در برقراری مکالمه در مکان هایی پر سر و صدا، دلیل اصلی این رتبه پایین برای آن بود.

 

بهترین هندزفری بی سیم بر اساس زمان تاخیر (latency)

  1. هدفون بی سیم ریزر Hammerhead pro
  2. هدفون بی سیم اپل Airpods pro
  3. هدفون بی سیم هوآوی Freebuds pro
  4. هدفون بی سیم شیائومی Flipbuds pro
  5. هدفون بی سیم وان مور Comfobuds pro
  6. هدفون بی سیم سامسونگ Galaxy buds pro

بررسی زمان تاخیر صدا از زمانی که در بازی یا موسیقی صدایی باید پخش شود تا زمانی که شما آن صدا را در هندزفری میشنوید میتواند ملاکی مهم برای افرادی باشد که برای بازی و دسته بندی گیمینگ به دنبال خرید هندزفری بی سیم هستند. با این رتبه بندی میتوانید بهترین هندزفری گیمینگ بی سیم را برای خود انتخاب کنید. این زمان تاخیر بر اساس میلی ثانیه (ms) سنجیده میشود. هر چه این زمان تاخیر کمتر باشد به این معنی است که شما صداها را دقت داشته باشید که زمان تاخیر در گوشی‌های آیفون کمتر از گوشی های اندرویدی است. در این تست ما این هندزفری ها را با گوشی آیفون 12 پرو مکس و وان پلاس 8 پرو تست کردیم و نتیجه آن در جدول زیر قابل مشاهده است:

هندزفری بی سیم ios android
ریزر Hammerhead pro 0.17 0.38
اپل Airpods pro 0.25 0.42
هوآوی Freebuds pro 0.33 0.42
شیائومی Flipbuds pro 0.38 0.5
وان مور Comfobuds pro 0.42 0.59
سامسونگ Galaxy buds pro 0.42 0.63

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *